fbpx

המוזיאון המתעורר, המלצות הסופ"ש 7-9.12.2017


"פמלה לוי 1949–2004", רטרוספקטיבה במוזיאון תל אביב

עברה שנה לכניסתו של דורון רבינא לתפקיד האוצר הראשי של מוזיאון תל אביב ואפשר אולי לחוש ניצנים של התעוררות והתרעננות במוסד הוותיק. "בעיות השעה" – תערוכתו המרכזית הראשונה של רבינא מבטיחה לעמוד על הקשר בין אמנות למצב העכשווי; רטרוספקטיבה לאמנית המנוחה פמלה לוי, גם היא במוזיאון, משמחת מזווית הציורית וגם הפמיניסטית; וידיד המדור יובל סער, שאך זה מכבר נגמר שבוע האיור המונומנטלי אותו הגה ואצר, ממשיך לפרוייקט גדול ומסקרן חדש, תערוכה העוסקת בזהות ערבית ומזרחית מנקודת מבטם של מעצבים צעירים במוזיאון לאמנות האיסלאם בירושלים.
בגזרת הסיורים אנו מזמינים אתכם לסגור את שנת 2017 בסיור האהוב עלינו בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב. ואנו גם מציעים הנחה נאה לקוראים שלנו. כתבו את קוד הקופון: תחנה_מרכזית
שימו לב נותרו מקומות אחרונים! פרטים וכרטיסים בקישור

שיהיה סוף שבוע ערני לכולם
שני ורנר, וצוות Talking Art

"בעיות השעה", תערוכה קבוצתית. אוצר: דורון רבינא
כניסתו של דורון רבינא לתפקיד האוצר הראשי של מוזיאון תל אביב לוותה בלא מעט הרמות גבה – מינויו של אמן צעיר יחסית ובעל היסטוריה של עבודות פרובוקטיביות ונועזות למדי, לתפקיד במוסד תרבותי מרכזי אינה דבר של מה בכך. עם זאת, בדיוק תכונות אלו היו גם מקור גדול לתקווה, שהדם החדש ירענן את המוזיאון ויחדש את רוחו. גם רבינא עצמו הבטיח לעשות שינויים ובמיוחד דיבר על מתיחת פנים לביתן הלנה רובינשטיין כמעוז הקדמי של המוזיאון במרכז העיר. כשנה לאחר כניסתו לתפקיד נראה שרבינא מתחיל בקיום הבטחתו ופותח את תערוכתו המז'ורית הראשונה בתפקידו החדש. כשמה של התערוכה, היא מבקשת לעסוק בקשר שבין האמנות למצב העכשווי. בתערוכה יוצגו מספר ציורי קיר שיוכנו במיוחד לחלל הביתן בנוסף לעבודות במדיומים מגוונים מדורות שונים של אמנים מקומיים. רשימת האמנים הענפה מעוררת גם היא אופטימיות.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 7.12, 20:00, ביתן הלנה רובינשטיין, תרס"ט 6, תל אביב. אירוע פייסבוק


יעל אפרתי מתוך התערוכה "בעיות השעה", ביתן הלנה רובינשטיין, תל אביב

"פמלה לוי 1949–2004", רטרוספקטיבה לאמנית פמלה לוי. אוצרים: אלן גינתון ואיתמר לוי
פמלה לוי ידועה בציוריה הפיגורטיביים והגדולים המורכבים מדימויים שנאספו בפעולה כמו-קולאז'ית מצילומים שצילמה. הנושאים בהם עסקה עד מותה בטרם עת היו פמיניסטיים ופוליטיים, באמצעות הנכחה של הגוף במרחב האורבני. אמנם מבט על גוף עירום הוא לא דבר חדש באמנות, אך בעוד שהמבט עליו הוא לרוב גברי, המבט הנשי של פמלה לוי מאפשר צורת התבוננות אחרת. יש לומר גם זאת – תערוכה רטרוספקטיבית לאמנית אישה במוזיאון – לדאבוננו נחשבת עדיין ליוצאת דופן. במיוחד בעולם אמנות שמתעקש להדגיש את חלקם של גברים בעשייה האמנותית על חשבון מקומן של הנשים בו. אם כן, תערוכתה של לוי, יחד עם זו שאוצר רבינא, מבטיחות אולי התעוררות מבורכת במוסד הוותיק, כזו שהוא זקוק לה מאוד.
אירוע פתיחה: יום שישי, 8.12, 12:00, מוזיאון תל אביב, שאול המלך 27, תל אביב. אירוע פייסבוק

"חילוף חומרים" תערוכה על זהות מזרחית וערבית בעיצוב צעיר ועכשווי. אוצרים: יובל סער, אורלי עמרמי.
יש אנשים שאחרי שהם אוצרים 60 תערוכות עם 500 אמנים במקביל, הם נוסעים לחופשה ונחים קצת. יובל סער, ההוגה והאוצר הראשי של שבוע האיור שאך זה הסתיים הוא כנראה לא מהאנשים האלה. כי הנה, כשבועיים אחרי, סער כבר פותח תערוכה חדשה בה הוא אוצר שותף. הפעם הוא חוזר לכור מחצבתו – העיצוב, בתערוכה העוסקת בזהויות המזרחית והערבית המקומיות על שלל שאלות ההגדרה והשייכות הסבוכות שהן מעלות. כל זאת דרך נקודת מבטם הרעננה של מעצבים ומעצבות צעירים, יהודים וערבים. הנושא של זהות מזרחית וערבית הוא נושא רגיש שעולה לאחרונה לכותרות; ונראה כי הזווית העיצובית – הפרקטית והיומיומית, יכולה לאפשר מבט קרוב יותר ומתווך פחות ובכך גם לחדש את השיח. לחברנו הטוב יובל, אנחנו לא יודעים אם לאחל שינוח קצת או שימשיך להפיק פרויקטים שאפתניים בקצב המסחרר הזה.
אירוע פתיחה: יום שישי, 8.12, 12:00, המוזיאון לאמנות האיסלאם, הפלמ"ח 2, ירושלים. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art


אמיר צובל מתוך התערוכה "חילוף חומרים" מוזיאון האיסלאם, ירושלים

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן