fbpx
טגיסט יוסף רון, תערוכת יחידה בגלריה ברוורמן

טכניקה. המלצות הסופ"ש 28-30.12

יש אמנים שהמציאו לעצמם טכניקה ייחודית, יש כאלה שלקחו טכניקה מוכרת אבל יצרו באמצעותה שפה חזותית כל כך ברורה שהיא מזוהה עמם, ויש כאלה שאצלם הטכניקה היא המטרה עצמה. בכל המקרים האלה החומרים, הצורות, הצבעים ההצבה – הופכים את היצירה למה שהיא. ורדי בוברוב משתמשת בשערות של מברשות מבית המפעל רוחמה או בגומיות משרד בשביל להעיר על עולם חומרי משתנה; טגיסט יוסף רון מוחקת את השחור מהציורים שלה כדי לחשוף את קשיי החברה האתיופית בישראל; איתן בן משה משתמש בחומרים גבוהים ונמוכים יחד ויוצר מבט עתידני ונוגה על עולם שמתקרב אל אפוקליפסה.

בתערוכות שנבחרו להמלצות השבוע, שלושת האמנים האלה עוברים שינוי, הם מאמצים טכניקה חדשה, משכללים את הטכניקה הקודמת או מחליפים חומר אחד באחר. זו תקופה של שינויים כל כך גדולים, ואולי זה ראוי דווקא לימים האלה.
כך או כך, התוצאה טובה.

מאחלים לכולנו שנה אזרחית טובה בהרבה מקודמתה

שנה של שלום ולא מלחמה – לא עם אויבנו ולא עם עצמנו

שלכם תמיד,

שני ורנר וצוות Talking Art

איתן בן משה, תערוכת יחיד במוזיאון בת ים

"שירי עולם" תערוכת יחיד לאיתן בן משה. אוצרת הילה כהן שניידרמן

הרבה זמן חיכינו לתערוכה חדשה של איתן בן משה, אבל לכזו מתנה לא ציפינו, תערוכת ענק החולשת על כל מוזיאון בת ים ועוד באוצרות של הלה כהן שניידרמן. על אף כי בן משה מוגדר כאמן רב תחומי שמשלב כל מני סוגי מדיה, אנחנו נטינו להתייחס אליו בעיקר כפסל. כל המיצבים האחרונים שלו הראו שליטה מדויקת במדיום הפיסול ובחומר. היכולת שלו לשלב גבוה ונמוך, סאונד ותאורה יצרה תמונות שהיתה בהן ליריות שמהלה סוריאליזם בפוסט אפוקליספה, עבר ועתיד. כעת בן משה מרחיב את המיצב שלו לוידאו וניו מדיה, הוא מחשיך את מוזיאון בת ים, ויוצר פיסול באור ובוידאו שמשנה את מסלול הצפייה הרגיל. נושא התערוכה הוא שירי עם, וכך שוב חוזר בן משה לעבר ומציב אותו באור ופרשנות אקטואליים.

אירוע פתיחה: חמישי 28.12 בשעה 19:00. מוזיאון בת ים, סטרומה 6, בת ים, ישראל

"מעבר לסדר" תערוכת יחידה לטגיסט יוסף רון

בשנים האחרונות עלה שמה של יוסף רון לכותרות, לאחר זכייתה בפרס שיף והצטרפותה לגלריה ברוורמן המשובחת. ציוריה של יוסף רון הם בשחור ולבן, בטכניקה של רישום ומחיקה ותוך שימוש בגרפיט, פחם וצבע אומבר גולמי. הציורים הם דוגמה לתהליך שבו הטכניקה קשורה גם למסר, המחיקה של השחור והאפור היא מטפורית למחיקה שלהם בחברה. בסדרת העבודות החדשות היא מתייחסת למות אביה, ולהתמודדות שלה עם הצער, שחלק ממנה הוביל אותה להיטמעות בחברה חדשה בתוך קולקטיב מחבק ומנחם. פעולת המחיקה שהיתה בעבר כלי ביטוי לאמנית ממוצא אתיופי שמפלסת את דרכה בשדה האמנות הישראלי, הפכה כעת מעז למתוק.

פתיחה: שישי, 29.12, 12:00-14:00. גלריה ברוורמן, אילת 33, תל אביב

"סינמה עמל" תערוכת יחידה לורדי בוברוב. אוצרת: הגר רבן

לפעמים כשנוגעים בדברים מאוד מרגשים, צריך לאמץ שפה אחרת, לגעת "בכפפות עדינות" כמו שאומרים. לכן לא כל כך מפתיע אותנו שלצורך התערוכה הנוכחית ורדי בוברוב תופסת מסלול חדש, מחליפה לרגע לטכניקה אחרת, שקטה יותר. בוברוב ידועה בפיסול שלה בחומרים נמוכים ויומיומיים – עבודת המברשות התעשייתיות שלה היא בלתי נשכחת. התערוכה הנוכחית בגלריה העירונית בכפר סבא מוקדשת למונומנט עירוני ותיק – קולנוע סינמה עמל. המבנה שעבר גלגולים רבים ועומד כיום נטוש הפך לסמל עירוני שמייצג עידן אחר. בוברוב תושבת העיר, נוהה בנוסטלגיה ויוצרת המחזה מחודשת של קולנוע ילדותה, על האדריכלות, התאטרליות, הפוליטיות והחן הגלומים בו.

אירוע פתיחה: רביעי 27.12 בשעה 19:30. גלריה עירונית, גאולה 12 כפר סבא

ורדי בוברוב, תערוכת יחידה בגלריה העירונית כפר סבא

ורדי בוברוב, תערוכת יחידה בגלריה העירונית כפר סבא

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן