fbpx
עריף-גלנטי
"זריחה", תערוכת יחיד של עינת עריף-גלנטי. משכן האמנים, הרצליה

מבט חודר, המלצות הסופ"ש 23-25.1

לא פשוט להחליט לצאת לסיבוב גלריות במזג האוויר השורר בחוץ, אבל תערוכות השבוע הופכות את ההשקעה לשווה את זה. בין התערוכה המי יודע כמה של אמן ותיק ומוערך כמו פנחס כהן גן לתערוכת היחיד הראשונה של אוריין גלסטר אורן וכל מי שביניהם – תערוכות השבוע כולן מביטות מבט עמוק וחודר על מושא המחקר שלהן, יהיה זה המשבר הסביבתי, גוף האדם או אגדות ילדים. אמנם כולן מציעות בסופו של דבר יותר שאלות מאשר תשובות, אך בכך הן נותנות לנו הצופים כר פורה לחשיבה עצמאית שנשארת איתנו זמן רב אחרי היציאה מהגלריה.

במשכן האמנים בהרצליה מציגה עינת עריף-גלנטי את הסכנה אך גם את האסתטיקה המסתתרת בפסולת הימית; בגלריה הביתית "Third Floor On The Left" ביד אליהו מציג ליאור ווטרמן עוד אחד מהאובייקטים ההיברדיים שלו שהופכים את הגוף האנושי למכונה מוזרה; בגלריה חנינא לוקחת אוריין גלסטר אורן משחק ילדים תמים לכאורה והופכת אותו למסע של חיפוש ואובדן דרך; ובפינת הבונוס האמן המוערך פנחס כהן גן מציג עוד נדבך במפעל חייו המונומנטלי בתערוכה במוזיאון על התפר.
שבת שלום לכולם,
שני ורנר וצוות Talking Art

"פ.ש.ע – פילוסופיה של עוני", תערוכת יחיד של ליאור ווטרמן. " Third Floor on the Left", תל אביב

"זריחה", תערוכת יחיד של עינת עריף-גלנטי. אוצרת: סאלי הפטל-נוה
עינת עריף-גלנטי מביטה על הים, אך במקום שבו אחרים רואים בדרך כלל שלווה ויופי, היא רואה ניצנים של קטסטרופה, או ליתר דיוק היא רואה את שניהם. תחושת הסכנה המתקרבת שלחה את עריף-גלנטי לתהליך בן 3 שנים במהלכן שוטטה על חופיו של הים התיכון ואף שטה לעומקו בספינת מחקר. התוצאה היא התערוכה הנוכחית ועוד תערוכה עוקבת שתפתח בסדנאות האמנים בירושלים בפברואר. המבט שמציעה התערוכה הנוכחית חודר את פני השטח הפסטורליים של הים ורואה את הררי הפסולת והזיהום המאיימים לחנוק אותו. עריף-גלנטי אוספת חלק מפריטי הפסולת האלה, מתעדת ומצלמת אותם בקפדנות ולבסוף מציגה אותם כאובייקטים אסתטיים לעילא. בכך היא מבקשת לבחון דרכם את מערכת היחסים הסבוכה שלנו עם החפץ התעשייתי, אותה מערכת יחסים שמציבה מערכות אקולוגיות שלמות בסכנה. העיסוק במשבר האקולוגי ובקיימות הוא אחד הנושאים החמים באמנות העכשווית ובכך מצטרף קולה הייחודי של האמנות לדיון בנושא החשוב והקריטי הזה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 23.1, 20:00, משכן האמנים, יודפת 7, הרצליה. אירוע פייסבוק

"פ.ש.ע – פילוסופיה של עוני", תערוכת יחיד של ליאור ווטרמן. אוצרת: מיטל אבירם
אחרי הפגרה השנתית הקבועה, חוזרת דירתה של האוצרת מיטל אבירם בקומה השלישית משמאל לתפקד כגלריה ומארחת את ליאור ווטרמן לתערוכת פתיחת העונה. קוראינו כבר מכירים את המקום החם בלב שיש לנו לגלריה הזו בהיותה חלוצה אמנותית בשכונת הבית שלנו יד אליהו ואחת מהיצע מועט אך איכותי של חללי אמנות ממזרח לאיילון. לכן משמח מאוד לראות שהיא שבה לפעילות לעונת תערוכות נוספת. האובייקט שיוצג בדירה\גלריה נוצר במיוחד לחלל ויתפרש על כולו. ווטרמן מציג מעין גוף מפורק העשוי ממערכת שליטה אלקטרונית שמזרימה מים ואוויר דרך צינורות ואובייקטים מזכוכית, קרמיקה ופלסטיק. עבודותיו של ליאור ווטרמן הן תמיד קצת מסובכות להסבר במילים – על הגבול שבין פיסול, מיצב ומופע האובייקטים שיוצר ווטרמן נמנעים לא אחת ממראה אסתטי קלאסי או נעים לעין, אך הם תמיד מרתקים ומעוררי מחשבה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 23.1, 20:00, " Third Floor on the Left", המערכה 31, תל אביב. אירוע פייסבוק

"גמד גמד ביער" תערוכת יחיד של אוריין גלסטר אורן. אוצרת: טלי קיים
בתערוכת היחיד הראשונה שלה בוחנת אוריין גלסטר אורן משחק ילדים אהוב ופופולרי בו נבחר ילד מתוך הקבוצה לצאת מהחדר ובשובו הוא נדרש לזהות את אחד מחבריו המסתתר מתחת לשמיכה. לכאורה משחק חביב ותמים לגיל הרך. אבל במשחקי וסיפורי ילדים, כמו באמנות, התמימות היא רק על פני השטח. גלסטנר אורן מחברת את המשחק לאגדות ילדים ודרכן לחוויה של אבדן וחיפוש דרך, ממשי ומטאפורי. הגלריה עוברת טרנספורמציה ליער מסתורי והצופים משוטטים בו בין פסלים דמויי חלקי גוף לקול משחקיהם המוקלטים של חבריה של בתה של האמנית. מעניין לחשוב על תערוכתה של גלסטנר אורן בהקשר לתערוכתה של טליה רז שהמלצנו עליה כאן בשבוע שעבר. ועל השימוש ששתיהן עושות באגדות ילדים ובטרנספורמציה של חלל הגלריה ליער מכושף ומבלבל. האם יש כאן עדות לרוחה של התקופה שמתאפיינת באבדן דרך ובמבט אל נראטיבים תמימים יותר לכאורה בחיפוש אחר תשובות? או פשוט כמיהה חורפית ליער האירופאי? מומלץ לבקר בשתיהן ולהחליט בעצמכם.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 23.1, 20:00, גלריה חנינא, שביל המרץ 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

פינת הבונוס: "תשקיף אמיץ על הדרמה החברתית פוליטית המתרחשת בקרבנו" תערוכת יחיד של פנחס כהן גן
עוד תערוכה שאנחנו מכניסים לפינת הבונוס למרות שכנראה מגיעה לה המלצה מלאה. אך רק לפני כחודשיים חגגנו פה את תערוכתו של פנחס כהן גן בגלריה גבעון, אז אנחנו לא רוצים לחזור על עצמנו. בכל זאת, תערוכה של כהן גן היא לא משהו שאפשר לעבור עליו בשתיקה. אז מוזמנים לקרוא את ההמלצה ההיא, אנחנו עומדים מאחורי כל מילה, ולעלות ירושלימה – לתערוכה הזו.
באותו יום תפתח במוזיאון גם תערוכתם של רני ששון ודרור בן עמי "להיוולד מחדש".
אירוע פתיחה: יום שישי, 25.1, 11:00, מוזיאון על התפר, חיל הנדסה 4, ירושלים.  אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן Talking Art

"גמד גמד ביער" תערוכת יחיד של אוריין גלסטר אורן. גלריה חנינא, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן