fbpx
רן סלוין
רן סלוין, מתוך התערוכה "מציאות רדומה", ביתא ירושלים

מבט נוקב, המלצות הסופ"ש 25-27.10

התערוכות בהמלצות השבוע לא עושות הנחות ומסתכלות בכנות בנושאים כואבים. אבל גם באלה שנראה שהם "ממש בסדר" ואין מה לשאול שאלות לגביהם – אבל זהו הרי בדיוק כוחה הגדול של האמנות, לשאול שאלות קשות לגבי נושאים שלפעמים נראים מחוץ לתחום, לעורר מחשבה חדשה ואולי אף להביא לשינוי. במיוחד בתקופה שבה שדה האמנות סוער ביחס ל"חוק הנאמנות" המאיים להציב מגבלות על חופשה זה של האמנות העכשווית ובכלל.
במשכן האמנים בהרצליה אוצר רן קסמי אילן תערוכה המביטה על עולם שהתנועה בו הפכה לקלה מאי פעם ועדיין מרגיש לפעמים מנותק ומרוחק; במקום לאמנות בקריית המלאכה בוחנים את הנושא הכאוב של נשים במעגל הזנות באמצעות תערוכת הדפסים של חגית שחל ועבודה של אמן הרחוב שרדר ורב שיח שיעסוק בנושא; ובמרכז ביתא בירושלים יציג אמן הוידאו הותיק רן סלוין את אחד ממיצבי הוידאו המורכבים שלו ויבחן את היחסים בין האנושי לדיגיטלי.
בנימה אופטימית יותר, אנו שמחים לבשר שגם השנה צוות Talking Art יפעיל את סיורי שבוע האיור הבא עלינו לטובה בנובמבר הקרוב.
מאחלים לכולנו סופ"ש של חופש ביטוי משוחרר ומשחרר,
שני ורנר וצוות Talking Art

"כל יום בדיוטי", תערוכה קבוצתית. אוצר: רן קסמי אילן
נדמה שבימינו מעולם לא היה קל יותר לצאת למסע בעולם, טיסות לואו קוסט, איירביאנבי וגוגל הופכים כל פינה מרוחקת לנגישה וזמינה. אבל האם אנחנו באמת מכירים יותר את העולם? או שמא יש משהו בהלך הרוח התיירותי העכשווי שמשאיר אותנו מרוחקים וחסומים ומונע מאתנו להתחבר באמת למקום בו אנחנו נמצאים. התערוכה החדשה במשכן האמנים המוצלח בהרצליה בוחנת במבט ביקורתי את המצב התיירותי ושואלת שאלות לגבי עולם בתנועה בו חצי מהאנשים הם תיירים המחפשים תפאורה לסלפי והחצי השני הם פליטים הנמלטים על חייהם.
בהשתתפות: ג׳ניפר אבסירה, ספיר גל, סשה טמרין, פסקל ליאבר, Permanent Vacation, חנא קובטי, רונה שטרן
אירוע פתיחה: יום חמישי, 25.10, 20:00, משכן האמנים, יודפת 7, הרצליה. אירוע פייסבוק

"מציאות רדומה", תערוכת יחיד של רן סלוין. אוצרת: אביטל נאור וכסלר
רן סלוין הוא אחד מחלוצי הוידאו ארט והוידאו אינסטליישן בישראל, כבר כמעט שלושה עשורים שהוא יוצר מיצבי וידאו הזייתיים במיוחד שמשתלטים על החלל ועוטפים את הצופה, כאשר בדרך כלל הם מלווים במוזיקה אלקטרונית נסיונית מקורית שהוא יוצר. הדימויים של סלוין עושים שימוש בסביבה הממשית ומנסים לחשוף את האמת הפראית שמתחת ליום יום המשעמם והאפרפר. התערוכה החדשה במרכז ביתא בירושלים שתיפתח במסגרת פסטיבל מנופים שעדיין בשיאו, תביט ביחסים שבין האדם לסביבה הוירטואלית ובמה שנותר מהאנושי בעידן הדיגיטלי. במהלך התערוכה יתקיימו הקרנות של סרטו העלילתי הראשון של סלוין שיכללו גם שיחות אמן והרצאות. שווה להתעדכן בדף האירוע בפייסבוק ולרכוש כרטיסים.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 25.10, 19:30, ביתא: בית לאמנות חברה ועיר, רחוב יפו 155, ירושלים. אירוע פייסבוק

חגית שחל, מתוך התערוכה "איי פיל פריטי", מקום לאמנות, תל אביב

"איי פיל פריטי" תערוכת יחיד של חגית שחל מארחת את אמן הרחוב שרדר. אוצר: ניר הרמט
שכונת קריית המלאכה היא המרכז ב-ה' הידיעה של עולם האמנות הישראלי. שוחרי האמנות שבינינו מכירים את הצד הצבעוני, החי ואף החגיגי של השכונה. אבל במתחם מתקיים עולם נוסף, עולם של ניצול וכאב – עולמן של הנשים העובדות בזנות, שהמתחם הזה הוא מהמרכזים הגדולים שלהן בעיר. תערוכתה החדשה של חגית שחל מבקשת לשים זרקור על העולם האפל הזה בסדרה של חיתוכי לינוליאום המציגים חשפניות במועדונים. שחל מארחת גם את אמן הרחוב המושחז שרדר שיציג על הקיר החיצוני של הגלריה עבודה המורכבת בין השאר מטקסטים שכתבו נשים שנמצאות במעגל הזנות. במסגרת התערוכה יתקיים פאנל של מומחיות בנושא הזנות בישראל. טוב לראות שגלריה מקום לאמנות לא חוששת להביט למציאות בעיניים, גם ואולי במיוחד כשהיא ממש במגרש הביתי.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 25.10, 20:00, מקום לאמנות, שביל המרץ 6, תל אביב. אירוע פייסבוק

15-24.11.2018 סיורי שבוע האיור בחסות Talking Art
כמדי שנה שבוע האיור נפרש במוקדים רבים ברחבי תל אביב ומציע שלל תערוכות מיוחדות בחללים שונים: גלריות, בתי מלאכה, חנויות, בתי מלון, ברים ומסעדות ומתחמי חוצות. הכנו בעבורכם תכנית עשירה של סיורי הליכה שיעברו במוקדים ובתערוכות השונות. הסיורים יציעו מבט מעמיק ומעשיר על מדיום האיור ועל הקשריו לעיצוב ולאמנות חזותית, וכמובן יהוו מפגש עם העשייה העכשווית בתחום.
במהלך הסיורים ניפגש עם אוצרי התערוכות ועם המאיירים; נגלה את העולם היצירתי והמפתיע של האיור; נעמוד על הסגנונות השונים של סצנת האיור המקומית ועל הקשר שלה עם עולם האמנות והעיצוב.
פרטים נוספים וכרטיסים בקישור

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

סיורים בשבוע האיור 2018. איור: ענת ורשבסקי

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן