fbpx
מתוך הפרויקט 'רדיו תפילות' בגלריה שכטר, תל אביב. צילום: תומר פרוכטר

מתפללים לטוב. המלצות הסופ"ש 29.2-2.3

נראה שבימים אלו כולנו מתפללים, כל אחד בדרכו. אנחנו נאחזים בתקווה ובתחינה לשובם בשלום של החטופים, לחזרתם של החיילים בריאים ושלמים וגם לחיים של שלום ושקט בקרוב. תערוכות השבוע אולי לא עוסקות כולן בתפילה לשמה, אך כולן מכילות תקווה – לפעמים אך מעצם קיומן.

בגלריה רוזנפלד מציג רועי רוזן את השילוב המוכר שלו בין הומור למורבידיות והפעם ממקום אישי יותר, בגלריה שכטר ממשיך האוצר בר ירושלמי לטשטש את הקווים בין אמנות לחיים; בגלריית בית המשאבות בנווה שאנן נפגשים ההווה של השכונה עם עברה. ואנחנו יוצאים לסיור חדש בכיכר ביאליק היפהפיה ומוסדות התרבות שלה.

יחד איתכם, מתפללים לשקט
ושיחזרו אלינו כולן וכולם בשלום.
שני ורנר וצוות Talking Art

רועי רוזן, מתוך תערוכת יחיד בגלריה רוזנפלד, תל אביב

'איך להסתיר את כאביך מעצמך', רועי רוזן. אוצרת: מיה פרנקל טנא

נראה שאין צורך להציג את רועי רוזן, מדובר באחד האמנים המוערכים והעסוקים בארץ שעבודותיו מאופיינות מאז ומעולם במה שאפשר אולי לכנות "שובבות מורבידית". העבודות של רוזן הן כמעט תמיד שילוב בין הומור פרוע ומשולח רסן לבין עומק אינטלקטואלי נדיר. רוזן עוטה ומשיל מעליו זהויות בדויות ואמיתיות, מערער את הגבולות בין מציאות לדמיון ושותל את עצמו בצמתים החשובים ביותר של התרבות המערבית ואיכשהו הכל תמיד טבול בנוזלי גוף כאלה ואחרים וגופניות בלתי מתנצלת. כעת, אחרי התמודדות עם מחלה, נראה שהעיסוק בגוף מצד אחד ובמקומו של האמן בהיסטוריה הפך לאישי הרבה יותר והתוצאה היא תערוכה שמשלבת עיסוק אינטנסיבי בפרויד, יחד עם תיאורים של הליכים רפואיים בדיוניים ופנטזיות על הלוויה שלו עצמו – שילוב "רועי רוזני" מאוד וכמו תמיד מובטח להיות מרתק.

אירוע פתיחה: יום חמישי, 29.2, 19:00, גלריה רוזנפלד, המפעל 1, תל אביב
אירוע פייסבוק

'אוא – רדיו תפילות' תערוכה ורדיו אינטרנטי. אוצר: בר ירושלמי

מאז שנכנס האוצר בר ירושלמי לתפקידו בגלריה של נווה שכטר לפני כשנתיים, נראה שהוא נחוש לערער על תפקידה המסורתי של גלריה ולהשתמש בחלל ובמשאבים שלרשותו בדרכים אחרות ויצירתיות. נראה שירושלמי מתעניין יותר בחוויה אנושית משותפת ובדרכים של פעולה יחד מאשר באמנות יפה תלויה על קירות. כעת מגיע הפרויקט האוצרותי של ירושלמי לאחד משיאיו עם פרויקט "רדיו תפילות" שיתארח בגלריה בחודשים הקרובים. במסגרת הפרויקט יוסב חלל הגלריה לתחנת רדיו אינטרנטית ומקום מפגש שיוקדש לתפילות. גם אל מושג התפילה מביא ירושלמי את הפילוסופיה המיוחדת שלו – בעוד שנהוג לחשוב על תפילה כעל טקסט סדור ומאורגן המגיע מלמעלה אותו המאמין נדרש לשנן ללא שינוי – התפילות בפרויקט הזה מגיעות מהקהל עצמו, כל אחד עם סגנונו והמטען שלו ומשם הן מושמעות לעולם. במהלך הפרויקט מוזמן הקהל לשלוח תפילות מכל סוג באמצעות אתר יעודי והן יושמעו ברדיו ובחלל התערוכה. ולנו רק נותר לומר – אמן.

החל מיום חמישי, 29.2, גלריה נווה שכטר, רחוב שלוש 42, תל אביב
ניתן לשלוח תפילות משלכם בקישור 

'חוץ לארץ', תערוכת יחידה של אנה ים. אוצר: חגי אולריך

שכונת נווה שאנן בתל אביב עוברת בשנים האחרונות טרנספורמציה מקיפה וחסרת תקדים, אחרי שנחשבה במשך שנים לתחתית של התחתית של תל אביב ואספה אליה טיפוסים משוליה של החברה שמצאו בה מפלט. כמובן שאמנות תמיד היתה חלק מהסיפור כמו בשכונות מוזנחות רבות, אך כעת גם עולם הנדל"ן הגיע והשכונה כאמור משנה את פניה. יש בכך כמובן הרבה טוב, אך במקביל אותם "טיפוסי שוליים", שאין להם בהכרח מקום אחר ללכת אליו, נדחקים הצידה עוד יותר.  אחד הביטויים לשינוי שעובר על השכונה היא גלריית החלון האלגנטית ברחוב רשי"ף שאוצר חגי אולריך. כעת מוצגת בגלריה (הפתוחה לרחוב 24/7) תערוכה של הצלמת המוערכת אנה ים שהיא פרי הכרות ארוכה עם איילין ניר (פרח), דרת רחוב – תושבת השכונה. אחת מאותם "טיפוסי שוליים" לכאורה הנדחקים החוצה כעת. וכך בגלריה האלגנטית נפגשים עברה של השכונה עם ההווה שלה ומעוררים מחשבות על עתידה.

החל מיום שישי, 1.3, גלריית בית המשאבות, רחוב רשי"ף 13, תל אביב

סיור חדש בכיכר ביאליק היפיפיה והמתחדשת 22.3

הסיור ייקח אותנו בין מוסדות האמנות השונים בכיכר שהיא המרכז ההיסטורי של העיר ונתמקד במוזיאון העיר תל אביב שנפתח מחדש להרצה אחרי שיפוץ ארוך ומקיף.

בסיור נראה איך האדריכלות השמורה והקסם ההיסטורי, מהווים כר פורה והשראה להתפתחות של אמנות חדשה ונקודות מבט חדשות על מקומה של האמנות בעיר.

יום שישי, 22.3 בכיכר הכי יפה בעיר. פרטים והרשמה בקישור

אנה ים, מתוך תערוכת יחידה בגלריית בית המשאבות, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן