fbpx
אסתר כהן
אסתר כהן, מתוך התערוכה "צמחי מרפא", הגלריה לאמנות במכללה ע"ש דוד ילין, ירושלים

ערים תאומות, המלצות הסופ"ש 18-20.10

מדור המלצות עמוס להתפקע השבוע כששני מרכזי האמנות החשובים של ישראל – תל אביב וירושלים, לובשים חג ופותחים שניים מפסטיבלי האמנות הגדולים והמרכזיים בארץ. בתל אביב חוזר סוף השבוע של אירועי "אוהבים אמנות" ובירושלים ייפתח בשבוע הבא "פסטיבל מנופים". במסגרת האירועים יפתחו תערוכות, יתקיימו סימפוזיונים ואירועים מיוחדים ותינתן ההזדמנות לפגוש אמנים במרחב העבודה הפרטי שלהם.
מעבר לאירועי הענק האלה, נמליץ השבוע גם על תערוכה מרגשת במיוחד שהיא שיר אהבה וגעגוע למבקרת האמנות המיתולוגית גליה יהב במלאת שנתיים למותה; ובפינת הבונוס, פרויקט מגניב ביותר של חביב המדור, אמן הרחוב DEDE שלוקח את הפלסטרים המוכרים שלו צעד נוסף קדימה.
אם כן, שנסו מותניים, פתחו יומנים – יש הרבה עבודה לפניכם.
שיהיה סופ"ש מעולה,
שני ורנר וצוות Talking Art

אוהבים אמנות עושים אמנות – סוף שבוע של אירועי אמנות וסטודיות פתוחים ברחבי תל אביב
סוף השבוע של אירועי אוהבים אמנות משמש כבר מזמן כיריית הפתיחה הרשמית של עונת האמנות התל אביבית. עשרות רבות של סטודיות נפתחים ברחבי העיר, אירועי אמנות מיוחדים במקומות לא שגרתיים ותערוכות חדשות, בקיצור – כל מה שאנחנו אוהבים.
השנה מתמקד הפסטיבל באמנות קהילתית במרחב הציבורי ומפנה את הזרקור אל שכונותיה השונות של העיר. אחת השכונות הקרובות לליבנו היא יד אליהו ושמחנו לגלות כי אף היא מקבלת תשומת לב מיוחדת. בתוך כך, אירוע שנשמע לנו מסקרן מאוד הוא "אתה נמצא כאן", סדנת יוגה והתבוננות עם אמנית הפרפורמנס מיה שרבני אשר יתקיים בתוך ויגיב ל"עיר לבנה" הפסל האיקוני של דני קרוון בראש הגבעה של פארק וולפסון. החיבור הזה של יצירת אמנות מודרניסטית מונומנטלית לגוף ולנפש של הכאן והעכשיו הוא נורא נכון ומרגש בעינינו. כמו כל האירועים, גם הסדנה הזו חינם, אך יש צורך בהרשמה מראש.
קצרה היריעה של מדור ההמלצות הצנוע שלנו מלהקיף את כל המתרחש בעיר בסוף השבוע הכיפי הזה. אנחנו ממליצים לבקר באתר, להסתכל בעמוד הפייסבוק והסטודיות, להצטייד בכובע, מים ונעלי הליכה ולחרוש את העיר!הרשמה לשתי סדנאות היוגה

מנופים – פסטיבל אמנות בירושלים
הרי לא חשבתם שירושלים תשאיר לתל אביב את הבמה בכל הנוגע לאירועי אמנות, נכון? רגע קט אחרי שייסגרו אירועי אוהבים אמנות בתל אביב, ייפתחו באמצע השבוע הבא אירועי פסטיבל "מנופים" בירושלים, שזוהי שנתו העשירית. להיות חובב אמנות ישראלי מרגיש ממש כמו משרה מלאה השבוע! גם כאן, העושר והמגוון גדולים על המדור שלנו בכמה מספרים ואנחנו מציעים להציץ באתר ולעיין בתכנייה של הפסטיבל כדי לבנות לעצמכם מסלול אופטימלי. שני דברים שאנחנו שמים עליהם את עיננו הם "תור לאמן" וריאציה מקומית על רעיון הסטודיו הפתוח, קונספט מקסים של קביעת פגישה אישית עם אמן או אמנית בסטודיו שלהם ושיחה אינטימית על תהליכי העבודה שלהם. השנה הפגישות בנושא "פוטנציאל" ובמסגרתן יחשפו האמנים פרוייקטים ורעיונות שלא יצאו לפועל. יש צורך בהרשמה מראש.
מתוך שפע התערוכות אנחנו ממליצים על "צמחי מרפא", תערוכתם המשותפת של אסתר כהן וראפת חטאב בגלריה של המכללה על שם דוד ילין. כהן וחטאב מביטים באופן ביקורתי ברעיון של "יופי טבעי" באמצעות טיפול במפות, איורים בוטניים ומבנים טקסיים ומתייחסים באופן ישיר לסביבה הטעונה בה הם חיים ופועלים.
אירוע פתיחה "צמחי מרפא": יום רביעי, 24.10, 20:00, הגלריה לאמנות במכללה ע"ש דוד ילין, מעגל בית המדרש 7, ירושלים

יורם קופרמינץ, מתוך התערוכה "בית אוצרת גלינה", גלריה מינוס 1, תל אביב

"בית אוצרת גלינה", תערוכת יחיד של יורם קופרמינץ. אוצרת: הדס מאור
עברו שנתיים מאז מותה הפתאומי של גליה יהב – המבקרת המושחזת שכל עולם האמנות חשש מנחת זרועה הביקורתית, ובה בעת אין מי שלא מתגעגע לקולה הצלול והבהיר ולרוחב היריעה של ידיעותיה. בגלריה של אוסף שוקן לאמנות תפתח תערוכת צילום של יורם קופרמינץ, מי שהיה בן זוגה של יהב בשנותיה האחרונות. הצילומים חושפים פינות מביתה של יהב ומראים את נטייתה לייצר שילובים לא שגרתיים בין אובייקטים ודימויים במרחב הפרטי שלה. גליה יהב נחשפת כאן כמי שאקט האוצרות הוא בשבילה פעולה אינטימית ואישית והתערוכה כולה היא סוג של שיר געגוע מאת אמן ואהוב – למי שחסרה כל כך בנוף המקומי.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 18.10, 20:00, גלריה מינוס 1, שוקן 18, תל אביב. אירוע פייסבוק

ובפינת הבונוס: פרויקט ההדסטארט של אמן הרחוב DEDE
זה לא סוד שאנחנו כאן אוהבים מאוד את DEDE. יצירותיו המונומנטליות הן חלק חשוב בסיורים שלנו וסמלו המסחרי -הפלסטר האיקוני, הוא דרישת שלום שאנחנו אוהבים להיתקל בה ברחבי העיר, הארץ והעולם. עכשיו מגיע פרויקט חדש ומגניב במיוחד – הפלסטרים סוגרים מעגל וחוזרים להיות אובייקט שימושי. דדה מייצר סדרה של פלסטרים אמתיים בעיצוביו הייחודיים, ומעתה תוכלו להפוך כל חתך או שריטה ליצירת אמנות מקורית. כנהוג בימינו, פונה דדה לקהל לתמיכה בפרויקט בהדסטארט ולנו ניתנת האפשרות לרכוש את הפלסטרים במכירה מוקדמת במחיר מיוחד לצד תשורות שוות נוספות. ממליצים לבדוק את עמוד ההדסטארט ולו בשביל הסרטון המדליק המלווה אותו.

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

DEDE, פרוייקט גיוס המונים הדסטארט

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן