fbpx

פייק ניווז, ריל ארט. המלצות הסופ"ש 27-29.4


מישל פלטניק, גלריה גורדון

סוף השבוע הקרוב הוא סוג של מפגש דוד וגוליית: אמנים גדולים בגלריות קטנות, ציורים איקוניים משוחזרים בווידיאו ארט, סיפורי בריאה מופתיים מצומצמים לחדר קטן ולקינוח גם פרס אמנות – לאמן ראוי במיוחד. כל ההמלצות שלנו לפניכם.
עריכה ותוכן: צוות Talking Art

"פייק ניווז", תערוכת יחיד לעדו בר-אל בגלריה P8
שמחנו במיוחד לראות שהאמן הותיק והמוערך עדו בר-אל בחר להציג את תערוכתו הראשונה מאז הרטרוספקטיבה הגדולה שהייתה לו במוזיאון תל אביב דווקא בגלריה השיתופית P8. מורה של דורות של אמנים, ראש המחלקה לאמנות בבצלאל לשעבר, וזוכה פרס רפפורט לאמן בכיר, לבר-אל בהחלט לא חסרים מקומות להציג בהם. הבחירה שלו בגלריה השיתופית, מסמנת כיוון מעניין ביותר אליו הולך עולם האמנות הישראלי, בעיקר בזכות גלריות שיתופיות והתאגדויות אמנים אלטרנטיביות. אנחנו בעד.
אירוע פתיחה: יום חמישי 27.4, 20:00, גלריה P8, הפטיש 1 תל אביב  אירוע פייסבוק

"הארנולפינים", תערוכת יחיד לאורית אדר-בכר במשכן האמנים בהרצליה, אוצר: רן קסמי-אילן
בציור "נישואי הזוג ארנולפיני" של יאן ואן אייק (1434), נראה זוג המביט אל הצופה כאשר כל סביבתו מעידה על מעמדו הכלכלי והחברתי, במראה הקטנה מאחור ניתן לראות זוג נוסף משתקף. אדר-בכר בחרה להתייחס למחול ההשתקפויות הזה ולייצר מייצב וידאו בו משוחזר החלל הציורי. ארבעה זוגות אשר חולקים רגעים מחייהם עם המצלמה, אך ברגע קריטי נקראים לשחזר את הפוזיציה מהציור האיקוני. המשכן לאמנות בהרצליה בגלגולו החדש, מראה כיצד ניתן לקחת חלל אמנות עלום ומנומנם ובאמצעות אוצרות קפדנית וחזון, לייצר סדרת תערוכות משמעותית ומעניינת. בהחלט שווה יציאה מהעיר.
אירוע פתיחה: יום חמישי 27.4, 20:00, משכן האמנים הרצליה, יודפת 7, הרצליה  אירוע פייסבוק


פיטר מלץ, בית האמנים, ירושלים

ג'נסיס", תערוכת יחיד למישל פלטניק, גלריה גורדון
אמן נוסף המשחזר סיטואציה איקונית בתערוכתו, הוא מישל פלטניק ששם לעצמו למטרה להציג לא פחות מאשר את אקט הבריאה עצמו, על כל הפרשנויות המיתיות שלו, באמצעים אינטימיים ויומיומיים. התערוכה תוצג בחלל התצוגה החדש יחסית של גלריה גורדון ברחוב הפלך שבדרום העיר, אשר יהפוך באמצעים אמנותיים שונים של ציור, וידאו ומיצב למעין במה למופע הבריאה של פלטניק.
אירוע פתיחה: יום חמישי 27.4, 19:30, גלריה גורדון, הפלך 6 תל אביב  אירוע פייסבוק

"פתח לי שער", תערוכת יחיד לפיטר יעקב מלץ, בית האמנים ירושלים, אוצרת: טלי בן-נון
בבית האמנים בירושלים תפתח בשבת תערוכתו של פיטר יעקב מלץ לרגל זכייתו בפרס מירון סימה לשנת 2017. מלץ הוא אמן מסקרן ביותר, העובד בעיקר במדיום הפיסול, אבל עבודותיו שוברות לעתים קרובות את גבולות המדיום. עבודתו המונומנטלית "יום הולך ויום בא" למשל, היא תיעוד ייחודי של מסע שערך מביתו במושב קדימה למוזיאון ישראל, בכל אחת מתחנות הדרך, יצק מלץ אלמנטים מהסביבה ויצר כך תבליט קיר מונומנטלי אשר הוצג במוזיאון. נושא הפרס השנה הוא "עקירה" ואנו בטוחים שמלץ ייתן את פרשנותו הפיסולית המיוחדת למושג הטעון הזה.
אירוע פתיחה וטקס הענקת הפרס: יום שבת, 29.4, 12:30, בית האמנים ירושלים, שמואל הנגיד 12, ירושלים
אירוע פייסבוק

שיהיה סופ"ש נפלא, וד"ש מאתונה
שני ורנר, וצוות Talking Art


עדו בר-אל, גלריה P8

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן