fbpx

קצר וקולע. המלצות הסופ"ש 11-13.5


רונית ברנגה, מימוזה ביישנית, הבית האדום

מעט המלצות יש לנו השבוע בשבילכם, אבל הן משובחות – אחת אחת. מיצב מסתורי ומלא קסם באחד החללים המיוחדים הפועלים כיום בתל אביב, תערוכה קבוצתית של 11 אמנים צעירים ומבטיחים שתעסוק בחדרי מילוט ופיענוח חידות, ופסטיבל דוק אביב המצוין ובו עשרות סרטים וגם הרבה מאוד סרטי אמנות. לבסוף, יש לנו גם את התכניות שלנו וגולת הכותרת שלהן היא הסיור הקרוב לאתונה המהממת. אז קדימה, לפתוח יומנים
עריכה ותוכן: צוות Talking Art

"מימוזה ביישנית", תערוכת יחיד לרונית ברנגה. אוצרת: חגית פלג-רותם
אם עוד לא ביקרת ב"בית האדום" בשכונת שפירא, זה ממש ממש זמן טוב לעשות זאת. המקום עצמו מעניין ומיוחד, ואנו בטוחים שעבודותיה רבות המסתורין של רונית ברנגה ישתלבו במקום באופן מושלם. את יצירות הקרמיקה של ברנגה, קשה לשכוח, כפי שכתבה האוצרת חגית פלג רותם: "ברנגה מערבת יכולות וירטואוזיות של פיסול וציור היפר-ריאליסטי עם נטייה לעבר המטאפיזי, האפל והנסתר". בתערוכה החדשה יצרה ברנגה מיצב תלוי חלל, ובמרכזו דמות נשית צעירה ופתיינית אשר הולכת ומסתבכת ברשת של קורים עדינים הנטווית סביבה.
אירוע פתיחה: חמישי, 11.5.17 בשעה 20:00. הבית האדום, ישראל מסלנט 39, תל אביב
אירוע פייסבוק

"חדר מילוט", תערוכה קבוצתית. אוצרות: דליה לוין, מירי בן-משה ונציה
משהו טוב קורה לאחרונה במוזיאון נחום גוטמן, ובכלל במוזיאונים ובגלריות הציבוריות בחסות עיריית תל אביב. רוח צעירה מתחילה לנשוב במקום, וזה כל כך מרענן וחשוב. לאחר תערוכתו המופתית של רונן שהרבני במוזיאון, תפתח השבוע תערוכה קבוצתית שמשתתפים בה כמה מהאמנים הצעירים המסקרנים בארץ. גם נושא התערוכה והמחשבה האוצרותית מעניינות: בהשראת משחקי "חדרי המילוט" שהפכו פופולריים כל כך בזמן האחרון, כל יצירה בתערוכה היא כעין רמז שיש לפענחו. לנו אישית, עולה השאלה מדוע אנשים נמשכים למצבי הקיצון האלה ועד לאן יגיע סף הגירוי שלנו; ואולי בעצם זאת גם מהותה של התערוכה.
אירוע פתיחה: חמישי, 11.5.17 בשעה 20:00. מוזיאון נחום גוטמן, שמעון רוקח 21, נווה צדק, תל אביב
אירוע פייסבוק


בובי גין סמית, פסטיבל דוק אביב

פסטיבל דוקאביב 2017
גם השנה, יזמן לנו פסטיבל הקולנוע הנהדר הזה עשרות סרטים שיוקרנו בעיקר בסינמטק, אבל גם במקומות אלטרנטיביים כמו הנמל, בית רומנו, בית דני ואחרים ברחבי תל אביב. במסגרת הפסטיבל מוקרנים גם לא מעט סרטי אמנות פלסטית, מחול, אדריכלות עיצוב ועוד. בין היתר מומלץ במיוחד הסרט על הרקדנית בובי ג'ין סמית' בבימויה של אלווירה לינד. הסרט זכה בפסטיבל טרייבקה והוא עוקב אחר חייה של בובי ג'ין, אשר רקדה במשך כמעט כעשור בלהקת המחול בת שבע, וחזרה לא מזמן לארה"ב, שם היא מתחילה את דרכה החדשה והעצמאית. במסגרת הפסטיבל ישנם לא מעט אירועים נלווים, ביניהם מפגשים עם כוכבי הסרטים והבימאים. מומלץ לעקוב באתר הפסטיבל
11-20.5.17, ברחבי תל אביב.

ההרשמה בעיצומה! סיור אמנות עכשווית לאתונה בשבועות
זה עתה חזרנו מהסיור הראשון שלנו באתונה, שהיה לא פחות מנפלא, והנה אנחנו יוצאים שוב, לסיור נוסף. ארבעה ימים שהם מהות הסיורים של Talking Art. לא ללכת לאתרי התיירות השחוקים אלא להכיר את העיר מבפנים. דרך האנשים שחיים בה, הסיפורים, הסמטאות החבויות, האוכל, הצלילים וכמובן – האמנות העכשווית, שבכל עיר חושפת מרקם שונה של עשייה ותרבות, ובסופו של דבר, גם את סיפורו של המקום.
הסיור בהדרכת שני ורנר ומדריכים מקומיים.
מעניין? השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב בקישור
שימו לב: הסיור מיועד לקבוצות קטנות ומוגבל לקבוצה של כ-15 משתתפים בלבד! מקומות ראשונים כבר נתפסו

שיהיה לכולכם סוף שבוע יפהפה,
שני ורנר
וצוות Talking Art


אפרת חכימי, חדר מילוט, מוזיאון נחום גוטמן

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן