fbpx
מרב קמל וחליל בלבין, מתוך התערוכה "אימא בשלי לי מיץ גנבים", ארטפורט

שבוע האיור! המלצות הסופ"ש 21-23.11

הוא כאן! שבוע האיור חוזר לשנתו השישית וכל שנה הוא גדל ומטריף יותר ויותר – 80 תערוכות בחללים שונים ומגוונים יציגו כ-700 (!) מאיירים, מעצבים ואמנים. כמו תמיד בשבוע האיור הדגש הוא על יוצרים ישראליים ועל כך אי אפשר שלא להתגאות ולהוריד את הכובע בפני המארגנים. בשלב זה, כששבוע האיור הפך להיות מסורת שנתית ברוכה, קשה כבר קצת לדעת מה הוא יותר – מציג לראווה את עולם האיור, או משפיע עליו ומשנה אותו. כנראה שקצת משניהם. בנוסף לתערוכות יתקיימו גם עשרות אירועים, שיחות וסדנאות מכל הסוגים.
השנה תהיה גם הפעם השלישית בה אנחנו מלווים את שבוע האיור כמדריכי הסיורים הרשמיים. הכנו לכם תכנית מסלולים מגוונת ברחבי העיר בין תערוכות שנבחרו בקפידה על ידינו בשביל לחשוף בפניכם את הקצפת של השבוע הזה. כל הפרטים על הסיורים שלנו בקישור
לגבי המלצות הסופ"ש להלן כמה מהאירועים והתערוכות שנראים לנו מסקרנים במיוחד. בנוסף אנחנו ממליצים, כמו תמיד, לעיין בתוכניה שבאתר ולבחור לעצמכם את מה שמעניין אתכם.
שיהיה לכולנו שבוע צבעוני ושמח,
שני ורנר וצוות Talking Art

שבוע האיור 21-30.11.19, ברחבי תל אביב (פלוס שתי תערוכות לווין מחוץ לה)
אירוע פייסבוק שבוע האיור כללי אתר שבוע האיור
סיורי שבוע האיור של Talking Art בקישור

קטיה בריודין, בתערוכת "לה קולטור", מזא"ה 9

"אימא בשלי לי מיץ גנבים", תערוכה קבוצתית. אוצרת: ורדית גרוס
בתערוכה השלישית במתחם החדש והיפה של תוכנית הרזידנסי היוקרתית ארטפורט עוסקים משתתפי התוכנית בסיפורו של סמואל מורס – צייר כושל שהפך לממציא הטלגרף ושפת המורס הקרויה על שמו. במובנים רבים, המצאותיו של מורס התניעו את מהפכת התקשורת מרחוק ושינו את העולם לנצח. התערוכה תעסוק במעברים בין קווים ונקודות למילים ומרעיונות מילוליים לרעיונות מופשטים ובחזרה. אלה תהליכים קריטיים בשפת המורס, ממש כמו בתהליכי עבודה של ליווי איורי לטקסט. מיותר לציין שעל קבוצה איכותית כמו אמני ארטפורט אפשר לסמוך שהעיסוק הזה יהיה מרתק.
בהשתתפות: אלה ליטביץ, גיל יפמן, דור זליכה לוי, יעל פרנק, מרב קמל וחליל בלבין, רות פתיר
אירוע פתיחה: יום חמישי, 21.11, 20:00, ארטפורט, העמל 8, תל אביב. אירוע פייסבוק

"חפץ / רוח", תערוכה קבוצתית של לה קולטור בשיתוף מגזין A5 וסטודיו ג'לדה. אוצר: איתי בלאיש
כמה מהשמות המוצלחים ביותר בתחום הפרינט, האמנות והעיצוב הצעיר חוברים יחד לתערוכת המכירה המסורתית שהיא למעשה יריד שלם ומלא התרחשויות בפני עצמו. אנשי לה קולטור חרטו על דגלם הנגשה של אמנות צעירה לקהל הרחב. השנה הם חוברים ל A5 – מגזין ישראלי הכולל דימויים בלבד שכבר הספיק להתפרסם גם בעולם, וסטודיו ג'לאדה – שעושים הכל מדפוס ועד מרצ'נדייז של סוכנות נסיעות מדומיינת. בסוף השבוע יושק ויימכר גיליון A5 מיוחד וחדש הכולל איורים בלבד; וחנויות פופ אפ של ג'לאדה ולה קולטור שימכרו מוצרים שעוצבו גם הם במיוחד לסוף השבוע הסוער הזה.
מתי ואיפה: יום חמישי, 21.11, 18:00-23:00, יום שישי, 22.11, 11:00-17:00; יום שבת, 23.11, 11:00-20:00. גלריה מזא"ה 9, תל אביב. אירוע פייסבוק

"אינקובטור תנועתי", סדרת מיצגי תנועה וציור של קבוצת ZAZUA, המעבדה לאמנות

"אינקובטור תנועתי", סדרת מיצגי תנועה וציור של קבוצת ZAZUA. אוצר: שרון תובל
אנחנו רגילים לחשוב על סטודיו לציור ורישום ועל סטודיו למחול כשני סטודיות שונים מאוד. האחד מלוכלך אך דומם והשני נקי אך סוער ובתנועה מתמדת. קבוצת ZAZUA והאמן איתן דור-שב מבקשים לפרק את הגבולות האלה ואם לשפוט לפי התמונות – גבולות בכלל. במהלך המופע ינועו רקדני הקבוצה לצלילי מוזיקה אלקטרונית חיה ובאותו הזמן יעקוב האמן אחרי תנועותיהם באמצעות ציור על הבמה ועל גופם ממש. האירוע מתקיים במעבדה לאמנות שהקים האוצר שרון תובל כבמה ניסיונית שנועדה לאפשר בדיוק חקירות מסוג זה, אנחנו די בטוחים שזה יהיה משהו מאוד מיוחד.
בהשתתפות: איתן דור־שב, גלעד גורל, ניר ג׳ייקוב יונסי ואמנים אורחים נוספים
אירוע פתיחה: יום שישי, 22.11, 12:00, המעבדה לאמנות, רחוב הרצל 119, תל אביב. אירוע פייסבוק

"פיל לבן", תערוכה קבוצתית
גם שבוע האיור וגם התחנה המרכזית? זה כאילו מישהו רצה לעשות לנו את היום! אנחנו לא צריכים להכביר במילים על אהבתנו לפיל הלבן המופרע והנהדר שהוא התחנה המרכזית ונראה שאנחנו לא היחידים. מי שהיה בסיורים שלנו שם מכיר את הסיפור על בית הקולנוע המיתולוגי ששכן בקומה התחתונה הנטושה שלה, וראה גם את השיירים מימי הזוהר הקצרים של המקום. בתערוכה חדשה לכבוד שבוע האיור ישתתפו 35 שיציגו בתוך תיבות אור ששימשו לתצוגת פוסטרים לסרטים השונים ויפיחו בהן חיים חדשים.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 21.11, 19:00, תחנה מרכזית חדשה, רח׳ לוינסקי 108, כניסה 3, קומה 1, תל אביב. אירוע פייסבוק

פינת הבונוס: "סיבות לרישום", תערוכת יחיד של ריימונד פטיבון. אוצרת: אירית הדר
קצת מוזר ואולי אפילו חצוף להכניס תערוכה מוזיאלית ראשונה בישראל של אחד האמנים הנחשבים והמצליחים בסצנת האמנות הבינלאומית העכשווית לפינת הבונוס. אבל ככה זה כששבוע האיור משתלט על העיר. פטיבון יוצר רישומים התופסים בשפה רגישה וייחודית רגעים של תרבות עכשווית פופולארית וגם את זו המתקיימת בשוליים. בנוסף להצגת עבודותיו במוזיאונים וחללי האמנות הנחשבים ביותר בעולם פטיבון גם לא בוחל בשיתופי פעולה עם מוזיקאים ליצירת עטיפות אלבומים (זכורה ביותר העטיפה שיצר לאלבום איקוני של להקת סוניק יות') שבוע האיור פועל רבות להכנסת האיור לזרם המרכזי של האמנות ואילו תערוכתו של פטיבון היא דוגמא מצוינת לאיך שני התחומים נשזרים זה בזה.
בשעה 20:00, לפני הפתיחה הרשמית, תתקיים שיחה עם האמן (באנגלית)
אירוע פתיחה: יום חמישי, 21.11, 20:30, מוזיאון תל אביב, שדרות שאול המלך 27, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: Talking Art

"סיבות לרישום", תערוכת יחיד של ריימונד פטיבון, מוזיאון תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן