fbpx
טליה רז
"ברבורי הפרא", תערוכת יחיד של טליה רז. גלריה אלפרד, תל אביב

עדינות מתעתעת, המלצות הסופ"ש 16-18.1

תה חם, שמיכה רכה ומראה הגשם מטפטף מבעד לזגוגית חלון מכוסה אדים – תחושה של עדינות שקטה ומהורהרת מאפיינת את החורף תמיד. על פניו תערוכות השבוע מספקות בדיוק את זה, כולן מדברות בשפה עדינה ושקטה, אין כאן מיצבים בומבסטיים ורועשים המאפיינים את האמנות העכשווית, הצבעוניות של העבודות היא רכה ואדמתית. על פניו אלה תערוכות חורף אידאליות. אך כמו שקורה לעתים קרובות באמנות, העדינות שנראית על פני השטח היא רק חלק מהסיפור. מתחת לפני השטח הסיפור אחר לגמרי, ויש בו אפלה וביטוי ליצרים וגם אמירה ועומק חשובים.
בגלריה גבעון תערוכה המציגה צד לא מוכר בעבודתו של משה גרשוני; בגלריה אלפרד תערוכה אפלולית של טליה רז השואבת את השראתה מאגדה עתיקה; בגלריה נגא עושה טליה קינן שימוש באמצעים טכנולוגיים פשוטים בכדי להעצים את הקסם של עבודותיה; ובפינת הבונוס תערוכה של עבודות דיגיטליות העוסקת במושג הבית בגלריה בנימין.
שיהיה סופ"ש חמים, נעים, עדין ושקט לכולנו,
שני ורנר וצוות Talking Art

"הרישומים הפיגורטיביים". תערוכת יחיד של משה גרשוני. גלריה גבעון, תל אביב

"הרישומים הפיגורטיביים". תערוכת יחיד של משה גרשוני. אוצרים: ארם גרשוני ונעמי גבעון
יש אמנים שכתב היד שלהם – השפה האמנותית שלהם, מובהקים וייחודיים, כאילו ניתן לזהות אותם ברגע שנתקלים ביצירה שלהם. עם זאת, ישנם מקרים בהם תערוכות מצליחות לחשוף צדדים לא מוכרים בעבודתם של אמנים שנדמה לנו שאנחנו מכירים, ואלו אהובות עלינו במיוחד. הן מאפשרות לנו לקחת רגע ולרענן את המבט והמחשבה. אנחנו מאמינים גם שאלו תערוכות חשובות כי הן מציגות תמונה מורכבת של האמן כאדם שלם ורב מימדי שלא מיוצג רק על ידי המהלך המרכזי שלו. על האמן הגדול משה גרשוני אנחנו רגילים לחשוב כאחד מחלוצי האמנות הקונספטואלית בארץ ולאחר מכן כצייר אקספרסיבי ויצרי. בתערוכה החדשה בגלריה גבעון מוצגים רישומי מודל שיצר גרשוני לאו דווקא מתוך מחשבה על תצוגה לקהל. את התערוכה אצר ארם – בנו של גרשוני ואחד הציירים הריאליסטיים המרכזיים בישראל, והיא מציגה תמונה שונה של יצירתו של אביו, אך שאפשר לזהות גם בה את טביעת היד הגרשונית.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 16.1, 20:00, גלריה גבעון, גורדון 35, תל אביב. אירוע פייסבוק

"ברבורי הפרא", תערוכת יחיד של טליה רז. אוצרת: טלי תמיר
תערוכתה החדשה של טליה רז בגלריה אלפרד שואבת השראה מאגדה קלאסית של האנס כריסטיאן אנדרסן המספרת סיפור אפל על אחים שנפלו תחת כישוף והפכו לברבורים. אחותם מצילה אותם והופכת אותם בחזרה לבני אדם, אך אחד מהם נותר עם כנף אחת במקום יד. גם ככה התחושה העולה מצפיה בציוריה של רז יש בה תמיד מידה של אפלוליות ממתיקת סוד. בתערוכה הנוכחית היא מוסיפה להם גם עבודת וידאו פרפורמנס חידתית בה היא עוטה על עצמה דווקא את זהותו של האח המכונף ובונה לעצמה מעין קן חמים דווקא במימיו הקרירים של נחל. רז הופכת את חלל גלריה אלפרד לסביבת אמנות טוטאלית בה הציורים התלויים על הקיר ממשיכים לציורים על הקיר ומשתלבים עם הקרנת הוידאו. כך מנותק הצופה מחוויית היום יום ומוצא את עצמו בתוך היער המכושף. ובאגדות הישנות, כמו באמנות, תמיד מאחורי העץ התמים מחכה איזה זאב ערמומי.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 16.1, 20:00, גלריה אלפרד, סמטת שלוש 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

"שער", תערוכת יחיד של טליה קינן
בדרך כלל, כשמכניסים שימוש בטכנולוגיה לתוך עבודה עם מדיומים מסורתיים כמו רישום בפחם, התוצאה היא "קירור" וניטרול של האינטימיות הגלומה במדיום המקורי. בעבודתה בשנים האחרונות מצליחה טליה קינן להשיג בדיוק את האפקט ההפוך. באמצעות שימוש באמצעים טכנולוגיים פשוטים וחשופים כמו תאורה והקרנה, היא מצליחה ליצור אינטימיות רבה אף יותר עם הרישומים. העזרים הטכניים רחוקים מלהיות מתוחכמים והם גלויים לחלוטין לעין, אך למרות זאת, ואולי בדיוק בגלל זה, התערוכה הופכת להיות סביבה אורגנית שמהלכת קסם על הצופה. טליה קינן היא סוג של קוסמת שמצליחה לכשף את הקהל גם כשסוד הקסם שלה מתגלה.
אירוע פתיחה: יום שישי, 17.1, 12:00, גלריה נגא, אחד העם 60, תל אביב. אירוע פייסבוק

פינת הבונוס: "ביתי הוא מבצרי", תערוכה קבוצתית. אוצר: ד"ר גיא מורג צפלביץ'
התערוכה הקבוצתית החדשה בגלריה בנימין עושה גם היא שימוש באמצעים טכנולוגיים בכדי להעביר תחושה של אינטימיות ביתית. ארבעת האמנים המשתתפים יציגו עבודות דיגיטליות העוסקות במושג הבית דווקא בכדי לנסות להתבונן בצורה ביקורתית ולפרק את שלל המשמעויות שהוא מכיל. האינטימיות הביתית שנוצרת היא מורכבת ועוכרת שלווה.
בהשתתפות: דן אלון, נעם ונקרט, אילה נצר, שחר סריג
אירוע פתיחה: יום חמישי, 16.1, 20:00, גלריה בנימין, שביל המרץ 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן Talking Art

שחר סריג פרט מתוך אדריכלות בלתי אפשרית 1, 2019, ציור דיגיטלי, מתוך התערוכה "ביתי הוא מבצרי", תערוכה קבוצתית, גלריה בנימין, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן