fbpx
אורלי מיברג
"מתוך הכחול", תערוכת יחיד של אורלי מיברג, גלריה נגא, תל אביב

ציור מקומי מצוין, המלצות הסופ"ש 31.10-2.11

בתמונה למעלה: "מתוך הכחול", תערוכת יחיד של אורלי מיברג, גלריה נגא, תל אביב

בשבוע שעבר הגיע למחוזותינו טל ר – אחד הכוכבים הגדולים בשמי הציור העולמי. באמצעות הפגנת כח של הצגת ציור אדיר ממדים אחד בגלריה מגזין 3, כמו בא להראות למקומיים מה הולך היום בעולם הגדול. אז הנה השבוע – כאילו הרימו את הכפפה מוכתמת הצבע שנזרקה לזירה, עולים ובאים שלושה ציירים ישראלים מעולים, נשים וגברים, כדי להראות שהציור הישראלי במיטבו יכול לעמוד מול כל אחד בלי למצמץ. זהו שבוע שבו אנחנו לא רק שמחים על מגוון הציור המעולה שנחשף לנו, אלא גם חשים גאווה מקומית של ממש – הציור הישראלי פורח!
בגלריה גורדון מציג האמן והמרצה הוותיק והמוערך – לארי אברמסון תערוכה שהיא נדבך נוסף בעבודתו המשייטת בין המופשט הלירי לביקורת חברתית נשכנית; בגלריה שלוש מציג שי יחזקאלי ציורים המשלבים מאגרים עמוקים של רפרנסים תרבותיים וחוש הומור מושחז; ובגלריה נגא מציגה הציירת המשובחת אורלי מיברג תערוכה שהיא כולה מעשה של פירוק, הרכבה והסתרה.
בפינת הבונוס יש לנו שיח על בוטניקה ואמנות, וגם סוף סוף – נפתחת ההרשמה לסיורי שבוע האיור שלנו!!
מאחלים לכולכם סופ"ש מלא קסם,
שני ורנר וצוות Talking Art

"נעצים, כפתורים", תערוכת יחיד של לארי אברמסון
את לארי אברמסון אין ממש צורך להציג, מדובר באחד האמנים והמורים הנחשבים והמוערכים בשדה המקומי. האמנות של אברמסון צועדת על הקו הדק שבין אסתטיקה נקייה ולירית לבין ביקורת פוליטית וחברתית נשכנית. בתור צייר עם אופקים רחבים להפליא וידע נרחב, אברמסון משכיל להטמיע לתוך ציוריו אלמנטים מתוך ההיסטוריה של האמנות, אבל גם מתוך הפילוסופיה, השירה וכאמור, גם הפוליטיקה. את כל זה הוא עושה בצורה מעודנת ובטכניקת ציור וירטואוזית ויוצר ציורים שנראים קצת כמו מזוודות שעוברות במכונת שיקוף בשדה התעופה. אולי זו מטאפורה ליכולת שלו להביט לתוך קרביה של התרבות ולזקק משם דימויים מדויקים ופואטיים. שמה המסקרן של תערוכתו הנוכחית לקוח מהשורה האחרונה בשיר של אלתרמן בו מונה הוגה זקן את הדברים מהם מורכב העולם, מתחיל בנשגב ומסיים בטריוויאלי והיומיומי ביותר. עוד מטאפורה מדויקת לעבודתו של אברמסון.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 31.10, 19:30, גלריה גורדון, הזרם 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

"שנת הצהריים הגדולה", תערוכת יחיד של שי יחזקאלי
בעת ששהה בגרמניה, גילה שי יחזקאלי כי הביטוי "שלאף שטונדה" שבארץ מזוהה עם תנומת הצהריים המקודשת של יוצאי אירופה, כלל אינו מוכר שם. אמנם הוא הגיע לארץ עם גלי העלייה מגרמניה ומזרח אירופה לאחר המלחמה, אך כנראה שבאותה עת הוא גם נזנח בארץ מקורו. עובדת הטריוויה המשעשעת הזו התחברה לעיסוק המתמשך שלו בדמות היהודי הנודד והמיתוסים הקשורים אליו וכך נולד השם לתערוכתו החדשה. יחזקאלי, אחד האמנים הבולטים של הדור הצעיר באמנות המקומית, ממשיך בתערוכה הזו בעיסוק הכפול שלו – מאידך התייחסות תמידית לרפרנסים תרבותיים וספרותיים, אם באמצעות הציור עצמו ואם באמצעות שמות העבודות; ובמקביל ניסיונות להשטחת הציור – גם מבחינה פיזית על פני הקנבס וגם על ידי ניתוק הדימוי מהקשרו המקורי. פתיחת תערוכתו של יחזקאלי באותו השבוע עם זו של לארי אברמסון היא הזדמנות מרתקת להביט על עבודותיהם כמייצגות גישה דומה בדורות שונים של האמנות הישראלית.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 31.10, 20:00, גלריה שלוש, מזא"ה 7, תל אביב. אירוע פייסבוק


"נעצים, כפתורים", תערוכת יחיד של לארי אברמסון, גלריה גורדון, תל אביב

"מתוך הכחול", תערוכת יחיד של אורלי מיברג
התערוכה החדשה של אורלי מיברג עוסקת בפירוק, הרכבה וערבוב. מיברג קורעת וחותכת פיסות בד, מדביקה ומקלפת אותן זו לזו, טובלת אותן בצבע ויוצרת פני שטח ציוריים חדשים שהם כמו מפה טופוגרפית לעולם בלתי ידוע. בתוך המופשט הזה היא שותלת דמויות קטנות ועדינות מצוירות בדיו והופכת את השיטוט על פני הציור למסע שאין לו סוף. במקביל לציורים מציגה מיברג גם "מגזין אמנות" שהוא למעשה התערבות קולאז'ית שלה במגזיני אמנות קיימים וגם כאן, במעשה של פירוק והרכבה אמנותי היא מחברת יחד קרעי טקסט ודימויים לכדי משמעות חדשה. העבודה של מיברג משולה ליצירה של שמיכת טלאים סבוכה שלתוכה נטענות שלל משמעויות באמצעות עבודה וירטואוזית ועמלנית. ביקור בתערוכה שלה הוא כמו לצלול בתוך אוקיאנוס של המצאות ציוריות מבריקות ומענגות.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 31.10, 20:00, גלריה נגא, אחד העם 60, תל אביב. אירוע פייסבוק

פינת הבונוס: "על פרחי בר וחרקים", אירוע לרגל נעילת התערוכה "רקפות: צומח, מקום, משל"
משהו קצת שונה. לכבוד סיום התערוכה הנוכחית בבית טיכו שעוסקת בציור הבוטני והדרך שבה הוא בא לידי ביטוי בעבודותיהם של אמנים מקומיים, תתקיים שיחה בין פרופ' אריאל הירשפלד והסופר דרור בורשטיין לבין אוצרת התערוכה תמר מנור-פרידמן. שיחה על חרקים ופרחים בבניין היפה של בית טיכו נשמע לנו כמו בילוי מצוין לערב סתיו סגרירי, שלא לדבר על כך שהתערוכה עצמה ממש נהדרת.
האירוע ללא תשלום, כניסה בהרשמה מראש: http://bit.ly/2oZYeFa
איפה ומתי: יום חמישי, 31.10, 18:30, בית טיכו, הרב אג"ן 10, ירושלים. אירוע פייסבוק

בקרוב: סיורי שבוע האיור חוזרים!
כמדי שנה שבוע האיור נפרש במוקדים רבים ברחבי תל אביב ומציע שלל תערוכות מיוחדות בחללים שונים: גלריות, בתי מלאכה, חנויות, בתי מלון, ברים ומסעדות ומתחמי חוצות. הכנו בעבורכם תכנית עשירה של סיורי הליכה שיעברו במוקדים ובתערוכות השונות. הסיורים יציעו מבט מעמיק ומעשיר על מדיום האיור ועל הקשריו לעיצוב ולאמנות חזותית, וכמובן יהוו מפגש עם העשייה העכשווית בתחום.
21-30.11.19 פרטים ורכישת כרטיסים בקישור

עריכה ותוכן: Talking Art

איור: אורי טור. סיורים מודרכים בשבוע האיור 2019

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן