fbpx
מרים כבסה
מרים כבסה, פרוייקט במסגרת המוזיאון הנייד "זומו", חצור הגלילית

שיחה, המלצות הסופ"ש 23-25.5

על פניו בין התערוכות המומלצות שלנו השבוע אין המון מן המשותף: תערוכה זוגית אינטימית, תערוכה רבת משתתפים מאסיבית במוזיאון נודד ומיצב מונומנטאלי העוסק בקטסטרופה אקלימית; אך הסיפור האמתי מאחורי התערוכות האלו, הדבר שהניע להיוולדן הוא אקט השיחה או השאיפה אליו. כל אחת מהן מייצגת אמנים ואמניות המבקשים לשבור את השקט של הסטודיו ולשוחח – אם זה אחת עם השנייה, עם הקהילה בה הם פועלים או עם הזירה האקטואלית העולמית.
בגלריה עינגע תערוכה זוגית של יערה אורן ועדן בנט שנולדה בעקבות שנה של התכתבות אמנותית ביניהן; "זומו – המוזיאון הנודד" מגיע לתחנה השלישית של הפרוייקט ומביא איתו אמנות עכשווית איכותית אל חצור הגלילית; ובמוזיאון הרצליה מציגה ניבי אלרואי מיצב שאפתני וגדול ממדים המתאר תחזית פוסט אפוקליפטית מבהילה המשלבת בתוכה מחקר ממשי ובדיון.
שיהיה סופ"ש של דיאלוג איכותי,
שני ורנר וצוות Talking Art

״בעיית הסוכן הנוסע״, תערוכה זוגית של יערה אורן ועדן בנט
אנחנו אוהבים תערוכות זוגיות. משהו בפורמט הזה, כשהוא נעשה טוב, יכול להוציא את המיטב מכל אחד מהצדדים. אין פה את הכובד שיכול לפעמים לבוא עם תערוכת יחיד והאמן או האמנית לא נעלמים בתוך הרבה אמנים אחרים כמו בקבוצתית. תערוכה זוגית טובה היא יותר משני אמנים או אמניות שחולקים חלל אחד, אלא תוצאה של שיחה ודיאלוג של ממש שהופכים את השלם לגדול יותר מסך חלקיו, ממש כמו בזוגיות טובה. התערוכה החדשה של יערה אורן ועדן בנט, שתי אמניות צעירות שאנחנו מאוד אוהבים, החלה בדיאלוג שכזה. במשך יותר משנה נהגו אורן ובנט לשלוח זו לזו צילומי פרגמנטים של עבודות חדשות, תהליכי עבודה בסטודיו וקומפוזיציות מעניינות שראו ברחוב. בעקבות השיחה שנוצרה החלו "לזלוג" חומרים, שיטות עבודה ונושאים בין העשייה של השתיים והרעיון לתערוכה נוצר. כששתי אמניות יוצרות תערוכה משותפת בכדי שיוכלו "לדבר אמנות" זו עם זו, לא פלא שאנחנו מתלהבים.
אירוע פתיחה: יום שישי, 24.5, 12:00, גלריה עינגע, בר יוחאי 7, תל אביב. אירוע פייסבוק

"טקס // יוצר // מקום" תחנה שלישית של "זומו – המוזיאון הנודד". אוצרות: מילנה גיצין אדירם ורות אופנהיים
חצור הגלילית – לא בדיוק מקום המתקשר לרובנו עם אמנות עכשווית או אמנות בכלל, אבל זה בדיוק מה שמבקשים אנשי זומו – המוזיאון שבדרך, לשנות. המוזיאון הנודד של זומו – שחצור הגלילית היא תחנתו השלישית, הספיק כבר לחנות בירוחם ובערד. בכל מקום אליו הוא מגיע מביא איתו זומו אמנות של מיטב האמנים הישראלים ומבקש להפוך את העיר בה הוא ממוקם למוקד, גם אם זמני, של אמנות ותרבות עכשווית. המוזיאון הנודד אינו רואה את עצמו כחייזר הנוחת משום מקום, אלא מנסה תמיד להתערב במקום ולעבוד בשיתוף הקהילות השונות הפועלות בו. על כל אלה זכה זומו בשנה שעברה בציון לשבח מענקית המכירות הפומביות סותביז. החלל עליו השתלט המוזיאון בחצור הוא ענק (כ1300 מ"ר) והוא מאכלס עבודות של 50 אמנים, כך שיש המון מה לראות. הנושא המאחד של התערוכה הנוכחית הוא טקסיות והדרך שלה לעצב, לערער ולהשפיע על בני אדם ומקומות פיזיים. בין עשרות העבודות – מגש חול המוחק את כל מה שתכתבו עליו של האני ח'טיב, בריכת זהב של מרים כבסה ובמת טקסים ציבורית בה הקהל מוזמן לערוך את טקסיו האישיים או הדתיים.
אנו נבקר במוזיאון הנייד במסגרת "נופשון צפון" שלנו שיצא לדרך בתאריכים 13-14.6 פרטים בקישור

בהשתתפות: מיכה אולמן, פאטמה אבו רומי, אתי אברגיל, אברהם אופק, יונתן אופק, שי אזולאי, שי עיד אלוני, מורן אסרף, הילה לולו לין, פרח כפר בירעים, רעיה ברוקנטל, שרון גלזברג, יאיר גרבוז, ג'ולי זמירי, האני ח׳טיב, גוני חרל”פ, דפנה טלמון, טליה אורה יעקב, מארק ישאייב, מרים כבסה, עפרי כנעני, רותי הלביץ כהן, אופיר פירוש לוי, חגית מולגן, ציפורה מנדל, גל מקליין מיטשל, שחר מרקוס, אסי משולם, מיכל נאמן, ורד נסים, שחר סיוון, הדר סייפן, סטודיו מל"א (כרמל בר ומיכל אביתר), עינת עמיר, פוטו ג׳ולי (נורית אגוזי ויינר ואלה ברק), סתיו פורגס, יעל פרנק, רות פתיר, תמיר צדוק, אפרת קדם, עמית קבסה, מיטל קובו, חנא קובטי, אולגה קונדינה, סלי קריסטל קרמברג, לי רז, טל שוחט, עירית שטקלמכר, אבינועם שטרנהיים, מיכל שכנאי יעקבי, דפנה שלום
אירוע פתיחה: יום שישי, 24.5, 13:00, מכללת MBC, המסגר 35, אזור התעשייה חצור הגלילית . אירוע פייסבוק
הרשמה לבמת הטקסים הפתוחה:  או בטלפון: 052-3782475

עדן בנט, מתוך התערוכה ״בעיית הסוכן הנוסע״, גלריה עינגע

"תהום מריאנה", תערוכת יחיד של ניבי אלרואי. אוצרת: ד"ר איה לוריא
משבר האקלים והאיום שהוא מציב על המשך החיים על פני כדור הארץ, הולך ונהיה הנושא המרכזי שמעסיק מומחים מכל שכבות החברה. פוליטיקאים ומדענים, אנשי רוח ופעילים חברתיים, כל אחד מגיע לנושא מנקודת המבט ותחום ההתמחות הייחודיים לו. באופן טבעי, גם מקומם של האמנים אינו נפקד מהשיחה ורבים מהם מתייחסים אליו, מי בציור ופיסול ומי בפרויקטים קונספטואליים של פעילות חברתית של ממש. למעשה אין בכך כל חדש, סוף העולם תמיד ריתק את האנושות ותיאורים של אותו מאורע אפוקליפטי ניתן לראות באמנות עוד מימי הביניים ואף לפני כן. האמנית הבינתחומית ניבי אלרואי לוקחת את הנושא החם הזה (סליחה, משחק מילים מתבקש) והופכת אותו למיצב שאפתני וגדול ממדים במוזיאון הרצליה. אלרואי שוזרת אל תוך המיצב שלה מחקרים אמתיים אבל גם סיפורים משפחתיים ובדיוניים ויוצרת נראטיב רחב יריעה על הימים שאחרי ההכחדה הגדולה והאחרונה. בימים אלה כשנראה שהדרמה האקלימית דוהרת אל שיאה המאיים, אפשר לקוות שקולה של האמנות יעזור לצלצל בפעמוני האזהרה לפני שהבדיוני יהפוך לממשי.
באותו ערב יפתחו במוזיאון גם תערוכותיהם של הילה עמרם, איתן בן משה, רוני טהרלב, גרגורי אבו, מרסדן הארטלי ופרוייקט אוצרים צעירים.
אירוע פתיחה: שבת, 25.5, 20:00, מוזיאון הרצליה, רחוב הבנים 4, הרצליה. אירוע פייסבוק

פינת הבונוס: יום המוזיאונים – כניסה חינם למוזיאונים ברחבי הארץ
לכל חובבי המוזיאונים וחובבי קבלת דברים בחינם (ומי מקוראינו לא נופל תחת הקטגוריות האלו?) יום המוזיאונים הבינלאומי הוא בדיוק ה"חג" בשבילכם. בכל רחבי העולם פותחים מוזיאונים את שעריהם בחינם לקהל הרחב ובנוסף מקיימים שלל אירועים ושיחי אמן. צירפנו לכם את מגוון האירועים בשלושה מהמוזיאונים החביבים עלינו, ממליצים לבדוק מה מתרחש שם, או פשוט ללכת ולהנות מהאמנות.
אירוע פייסבוק מוזיאון תל אביב
אירוע פייסבוק מוזיאון ישראל
יום המוזיאונים במוזיאון בת ים

סיורי יוני של Talking Art
סיור גלריות ביפו העתיקה אשר מתחדשת לה בגלריות ומתחמי אמנות מיוחדים ויפים; שני ורנר מפציעה בגחמה (חד פעמית!) ותרצה על "צילום ללא מצלמה", באירוע שישלב גם מפגש עם האמן אורי גרשוני בסטודיו שלו; ולקינוח יש לנו סיור נוסף במסגרת סיורי הבוטיק שלנו – והפעם יומיים של אמנות עכשווית ופינוקים בצפון הארץ.
כל הפרטים בקישור

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

"תהום מריאנה", תערוכת יחיד של ניבי אלרואי. מוזיאון הרצליה

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן